301 Dziewczyno, ogarnij się- Polecajka



 Małgorzata Szafrańska poleca….

"Dziewczyno, ogarnij się"

Kobieta rakieta. Mama czwórki dzieci. Autorka. Marzycielka. Kobieta pracująca. Rozwódka.

Dziewczyno, ogarnij się to jedna z książek, która naprawdę do mnie trafiła parę lat temu. Dlaczego?

Bo ta kobieta tak bardzo przypomina kobietę z krwi i kości, która przeszła przez niejedno piekło i się

nie zatrzymała.

Jej brat popełnił samobójstwo kiedy była nastolatką.

Miała wbudowany syndrom zadowalania wszystkich wokół.

Pielęgnowała wielkie marzenia, których nie mogła nawet nazwać ze strachu, że ktoś ją wyśmieje.

Chciała być pisarką ale nic nie wystrzeliło póki nie napisała swojej pierwsze nie powieści, w której

opisała wszystko to, czego się wstydzi, czego boi i co spędzało jej sen z oczu.

Cholernie szczera.

Da mnie jako matki jej słowa były wyjątkowo krzepiące. Żonglowanie tyloma rzeczami naraz będąc

jednocześnie mamą czwórki dzieci. Bez owijania w bawełnę mówi o tym, kim nigdy nie będzie i jaka

nigdy dla nich nie będzie.

Dzięki niej pierwszy raz poczułam się wielka. Wielka jako kobieta, jako matka, jako człowiek. Taka jaka byłam. Wcześniej umniejszałam się i swoje zasługi, swoje dokonania, swoje umiejętności. Ale już nie.

Czytając o każdym kłamstwie jakie sobie powtarzamy, czułam się lżejsza i bardziej wolna. Czułam się

coraz bardziej dumna, że jestem kim jestem.

Oto kłamstwa, o których pisze w swojej książce Rachel:

Kłamstwo 1: Uszczęśliwi mnie coś innego

Kłamstwo 2: Zacznę od jutra

Kłamstwo 3: Nie jestem wystarczająco dobra

Kłamstwo 4: Jestem lepsza od ciebie

Kłamstwo 5: Wystarczy mi, że go kocham

Kłamstwo 6: Nie, to ostateczna odpowiedź

Kłamstwo 7: Jestem kiepska w łóżku

Kłamstwo 8: Nie wiem, jak być mamą

Kłamstwo 9: Nie jestem dobrą mamą

Kłamstwo 10: Jestem do tyłu ze swoim życiem

Kłamstwo 11: Dzieci innych ludzi są czystsze/lepiej zorganizowane/grzeczniejsze

Kłamstwo 12: Muszę być niewidzialna

Kłamstwo 13: Poślubię Matta Damona

Kłamstwo 14: Jestem fatalną pisarką

Kłamstwo 15: To mi nigdy nie przejdzie

Kłamstwo 16: Nie mogę powiedzieć prawdy

Kłamstwo 17: Moja waga mnie definiuje

Kłamstwo 18: Muszę się napić

Kłamstwo 19: Jest tylko jedna słuszna metoda na życie

Kłamstwo 20: Potrzebuję bohatera

Gdy skończyłam czytać wiedziałam już, że ja nie potrzebuje żadnego bohatera. Ja sama nim mogę być.

Jej kolejna książka "Dziewczyno, przestań ciągle przepraszać" zainspirowana piosenką Demi Lovato "Sorry, but not sorry" jeszcze bardziej podbudowała jej stabilną pozycję jako kobiety, której nie da sobie w kaszę dmuchać. Tu skupia się na wymówkach jakie sobie powtarzamy, a jakie nas odciągają od lepszego życia.

Wymówka 1. Inne kobiety tak nie robią

Wymówka 2. Nie należę do ludzi zorientowanych na cel

Wymówka 3. Nie mam czasu

Wymówka 4. Ktoś taki jak ja nie ma szans na sukces

Wymówka 5. Nie da się jednocześnie realizować marzeń i być dobrą matką (córką, pracownicą i tak

dalej)

Wymówka 6. Panicznie boję się porażki

Wymówka 7. Ktoś już to kiedyś zrobił

Wymówka 8. Co sobie ludzie pomyślą?

Wymówka 9. Grzeczne dziewczynki nie kombinują


Od roku zmaga się ze złą publiką po burzliwym rozwodzie. Ale wierzę, że i z tego piekła wyciągnie to

co najistotniejsze i wkrótce o tym przeczytam w jej kolejnej książce.

Polecam całym sercem.

Parę cytatów.

Jeśli w nic nie celujesz, w nic nie trafisz.

Jesteś odpowiedzialna za własne nieszczęście.

Chcesz być bardziej pewna siebie? Otocz się takimi ludźmi.

Nigdy nie łam danej sobie obietnicy.

Może najtrudniejszą rzeczą w twoim życiu jest odwaga by zacząć.

Nasze słowa mają moc ale nasze czyny kształtują nasze życie.

Czyjaś opinia o tobie nie jest twoim interesem.

Nic trwałego czy wartościowego nie da się osiągnąć szybko.

Komentarze