184 Kocham to co robię - Beata Sadowska




Beata Sadowska to kobieta aktywna, ambitna, która docenia małe rzeczy i małe przyjemności. Marzy o tym, by wypić od czasu do czasu gorąca kawę, a nie taką przestygniętą, bo nie miała czasu jej tknąć. Sama mówi o sobie, że jest trochę eko-freakiem. Ma wiele doświadczeń na swoim koncie. Od maratonów po udział w Gwiazdy tańczą na lodzie. Ale nie tylko. Pisze. Jest autorką takich książek jak I jak tu nie jeść czy I jak tu nie biegać. Jej pasją jest po prostu życie. Zapraszam was na wywiad z Beatą Sadowską, kobietą, która lubi grać w otwarte karty i nie wierzy w ideały.

Co jest Twoja pasją?

Cholera, co jest moją pasją? Życie, po prostu. Doceniam każdy dzień. Każdy może być zaskoczeniem, nauczką, lekcją. Uwielbiam. No i sport. To mam chyba w kodzie genetycznym! Bieganie, rower, basen, górskie wycieczki. To chwile oddechu, zdrowego egoizmu, chwile, kiedy mogę złapać własne myśli za ogon albo... nie myśleć o niczym. Bezcenne

Pasja to element mojego życia. Pojawiła się i została. Pasja to radość, endorfiny, napęd. Dobrze, że jest. 

Jakie byłoby twoje życie bez pasji?

Nie mam pojęcia, "tyle o sobie wiemy, na ile nas sprawdzono", jak pisała Wisława Szymborska. Na pewno byłoby inne. 

Z jakimi zmagasz się problemami/wątpliwościami? Jak sobie z nimi radzisz?

Problem jest wtedy, jak nie ma zdrowia. A inne przeszkody - do przeskoczenia. Lepiej, niżej, wyżej - ale do przeskoczenia. Jestem zadaniowcem: jest problem, działam. Każdy ma gorsze dni i chwile zwątpienia, trudno ich nie mieć. Ale dzięki temu docenia się też sukcesy. Nawet te najmniejsze. 

Skąd bierzesz inspirację w pracy?

Lubię swoją pracę. To wystarczy. Rozwijam się w niej, ciągle uczę. Już samo to jest inspiracją. 

Ulubione doświadczenie? 
Najbardziej znaczące przeżycie?

Każdy dzień jest doświadczeniem, które czegoś mnie uczy. Macierzyństwo jest lekcją. Pokory. Też każdego dnia. Nie mam rankingów doświadczeń. Drobiazgi potrafią nauczyć najwięcej. 

Za co jesteś w życiu najbardziej wdzięczna?

Za rodzinę. Za przyjaciół. Za zdrowie. 

Czytasz?

Bajki dzieciom. Sama, dla siebie: książki psychologiczne (ostatnio: "Możesz odejść, bo cię kocham"), mądre poradniki "Piersi. Poradnik dla każdej kobiety"), tytuły polecone przez przyjaciół.

Twoje motto życiowe?

Zwolnij. Stop. Nie przegap. 

Jak wygląda twoja poranna rutyna? 
Co robisz chwilę przed snem?

Woda z cytryną i imbirem przed śniadaniem. Ciepła. Zdrowe śniadanie dla dzieci. Przedszkole. Moje śniadanie (najchętniej ciepłe). Ćwiczenia tybetańskie (jak mi się uda - przed wszystkim). Wieczorem czytanie bajek i śpiewanie dzieciom. Potem czas dla mnie: rozkosz!

Na co brak ci czasu?

Na milion spraw, ale nie narzekam. 

Jak odpoczywasz? Jak ładujesz baterię?

W naturze. Kiedy biegam albo pływam. Kiedy jestem na rowerze. Kiedy mogę spokojnie przeczytać książkę. 

Co lubisz w ludziach najbardziej? 
Czego najbardziej nie znosisz?

Lubię prawdę. Szczerość. Dobro. Szkoda mi czasu na skupianie się na tym, czego nie lubię. 

Plany? Marzenia? Cele?

Pod koniec dnia móc uśmiechnąć się do siebie w lustrze. Na razie wystarczy. Lubię doceniać chwile. Małe wielkie chwile. 

Jakie wartości chciałabyś przekazać swoim dzieciom, czego najbardziej chcesz je nauczyć.

Chciałabym, żeby chłopcy mieli odwagę być sobą. Żeby żyli pasją, nie krzywdząc innych. Żeby byli porządni. Dbali o przyjaciół. Byli uważni.


Prowadzę kampanię społeczną JESTEM WYSTARCZAJĄCO DOBRA, która ma pokazać kobietom, że są wartościowe, takie jakie są. Co dla ciebie znaczy czuć się dość dobrą? Czy miałaś kiedyś problemy z poczuciem własnej wartości? Jak sobie z nimi poradziłaś?

Nie ma ideałów. Idealna pani domu, idealna żona, matka, kochanka? Bzdura. Jestem najlepszą mamą, na jaką mnie stać. To nie znaczy, że się nie staram, to znaczy, że każdy ma swoje ograniczenia. Ludzkie, prawda? Kiedy zaakceptuje się swoje niedoskonałości, lepiej się żyje. Poza tym świat byłby nudny, gdybyśmy wszyscy byli idealnie identyczni. 


Beata Sadowska angażuje się i pomaga innym. Prowadzi zbiórkę pieniędzy dla dzieci z rodzin dysfunkcyjnych będących pod opiekom Fundacji Dajmy Dzieciom Siłę.
Przyłącz się do niej! 

Komentarze