135 Lektury Mistrzyni - Alchemik

"Alchemik"

napisana przez Paulo Coelho


To książka z serii tych, które dosłownie mogą zmienić życie. Moje uratowały, kiedy wiele lat temu, jako 17-letnia, zagubiona dziewczyna dostałam te książkę w swoje ręce. Nie pamiętam jak i dlaczego. Czy gdzieś coś słyszałam. Czy trafiłam na nią w bibliotece. Nie pamiętam. Zadziałało prawo przyciągania. Ale wiem, że bardzo jej wtedy potrzebowałam. Od tamtego czasu przeczytałam wszystkie książki Paulo Coelho i jest on moim Mistrzem.

To opowieść o pasterzu z Andaluzji, który usłyszał o ogromnym skarbie i zapragnął go zdobyć. Zostawił wszystko, i sprzedał owce i ruszył pod egipskie piramidy. 

Wędrował długo, spotykając różnych ludzi na swojej drodze, szukając własnej legendy. A skarb znalazł, a gdzie? Tam skąd wyruszył. Bo często to, czego szukamy, jest w nas samych. 

Alchemik to książka o podejmowaniu ryzyka, wychodzeniu ze strefy komfortu, by dążyć za marzeniami. To opowieść o miłości, wierze w siebie, o nieustającej walce ze sobą i rozwiązywaniu dylematów. Którą drogę wybrać? Iść dalej? Czy zostać?

Jak mówi Coelho w swojej książce, kiedy czegoś pragniesz cały świat stara wspiera cię w dążeniu do celu. I ja w to wierze całą sobą. Cytat ten nosze pod obudową telefonu.

Jednym słowem to książka o drodze by odnaleźć samego siebie. Więc przeczytaj i znajdź swoją legendę, znajdź siebie!

Na ceneo.pl przeszukasz wiele księgarni za najlepszą ceną. Zazwyczaj około 22,00 złotych. 
Na allegro.pl używane znajdziesz już od paru złotych. 

Książki posłuchasz na Storytel.pl  - abonament to tylko 30,00 złotych miesięcznie!!!!


Moje ulubione cytaty, choć przy Alchemiku cała książka jest warta cytowania!!!!!


"Tylko jedno może unicestwić marzenie - strach przed porażką."

"Każdy ma prawo marzyć inaczej."

"Kocha się za nic. Nie istnieje powód do miłości."

"Zawsze na świcie ktoś na kogoś czeka."

"To możliwość spełniania marzeń sprawia, że życie jest fascynujące."

"Kiedy czegoś pragniesz cały Wszechświat działa potajemnie, żeby udało ci się to osiągnąć."

"Lękam się utraty złudzeń, więc wole pozostać w świecie marzeń."

"Kiedy uda ci się trwać w teraźniejszości, staniesz się szczęśliwym człowiekiem."



Komentarze