139 Kocham to co robię - Kamila Goryszewska

Uwielbiam kobiety, które inspirują te same osoby co mnie. Czuje wtedy, że nie jestem sama. Ale oczywiście, że nie jestem! 
Kamila to ciepła, ciekawa i odważna kobieta, która słucha i gada, a potem to publikuje. Jej pasją jest poznawanie innych ludzi, ich punktów widzenia i historii. Jej pasja dale jej paliwo do życia. A tobie? Co je daje?
Zapraszam was na wywiad z nią, parę słów o jej pasji i serdecznie polecam jej podcasty. Linki poniżej. 




Dlaczego tak ważna w twoim życiu jest pasja?
- Daje mi energię i radość życia.

Kto cię zainspirował?
- Ludzie od których bije energia, widać że dużo przeżyli i mają dzięki temu mądrość oraz płynącą z niej radość życia. Kobiety, które podziwiam najbardziej to: Oprah Winfrey, Marie Forleo oraz Brene Brown. Często jest tak, że osoba, która mnie inspiruje mówi o kimś, kto jest dla niej inspirujący i w taki sposób często trafiam na kolejne fascynujące osoby.Tak też trafiam na osoby, które zapraszam do swojego podcastu.

Jak to się wszystko zaczęło?
- Zaczęłam przychodzić jako wolontariuszka do Radia Medium Publiczne i pomagałam w realizacji audycji. Udzieliłam jednego wywiadu i ktoś powiedział, że sama powinnam nagrywać wywiady. Tak tez zrobiłam. Nagrałam kilkanaście wywiadów zanim Radio Medium Publiczne przestało istnieć, a następnie kupiłam własny sprzęt, przygotowałam sobie stronę internetową...i zaprosiłam pierwszą osobę na wywiad.

Jakie byłoby twoje życie bez pasji?
- Jałowe i niepełne, bardziej odczuwałabym i przeżywała trudności i porażki, koncentrowałabym się na swoich niedostatkach

Z jakimi zmagasz się problemami?
- Zawsze mam dylemat jak zacząć rozmowę podczas nagrywania wywiadu. Żeby to rozwiązać, szukam kontekstu, historii od których może wyjść pierwsze pytanie. Zależy mi na tym, by to było bliskie i wygodne dla rozmówcy, żeby poczuł się bezpiecznie i mógł się otworzyć. Chyba mi się udaje, bo przeważnie, zawsze dostaje bardzo ciepłe komentarze odnośnie prowadzenia rozmowy.

Jakie miewasz wątpliwości?
- Często zastanawiam się jakie potrzeby w relacji ze mną ma druga osoba.

Chwilę zwątpienia w siebie?
- Tylko kiedy staję na wagę 

Co wtedy to co robisz?
- Jeśli coś przestaje mieć dla mnie sens, to przestaje to robić.

Jak sobie z nimi radzisz?
- Szybko i skutecznie. Generalnie na wszystkie trudności mam obecnie taki sposób, że daję sobie czas i prawo do tego, aby to przeżywać i się temu przyglądać. Czasem to wystarcza, a czasem trzeba poczekać, aż przyjdzie pomysł na nowe rozwiązanie. Ale tak jest teraz. Mam za sobą kilka lat psychoterapii, a także terapii przez ciało metodą bioenergetyki Aleksandra Lowena oraz metodą ustawień systemowych.

Trema w takcie wywiadów, które przeprowadzasz?
-Mam lekką tremę, kiedy prowadzę wywiady ale mam coś co pozwala mi cuć, że będzie dobrze. To moja wenętrzna ciekawość rozmówcy i otwartość na to, co ma do powiedzenia. Z tego bierze się moja uwag, obecność , uwazność, aktywne słuchanie i kazde zadane pytanie.Rozmówcy to czują i na to reagują. 

Skąd bierzesz inspirację w pracy?
- Ludzie są dla mnie nie wyczerpanym pokładem inspiracji, jestem ciekawa ich motywów,
refleksji, spostrzeżeń i olśnień.

Ulubione doświadczenie?
- Pływanie nago w jeziorze latem. Jeżeli chodzi o najbardziej pamiętny wywiad, to ciężko mi powiedzieć. Każdy był ważny i w trakcie każdego z nich nawiązałam albo umocniłam moją relację z rozmówcą.  Jednak rozmowa z Krzysztofem Litwińskim była niezwykła, gdyż nie znałam go wcześniej, a w trakcie wywiadu on bardzo się otworzył i to było mocne przeżycie. Niedawno też przeprowadziłam rozmowę z Jackiem Santorskim (publikacja we wrześniu)  u niego na plaży w Dąbkach i to było niesamowite.

Najbardziej znaczące przeżycie?
- Każdy dzień jest dla mnie znaczącym przeżyciem.  Nie uważam tego, że kolejny dzień się budzę za coś oczywistego, dlatego korzystam i cieszę się jak tylko mogę najpełniej.

Czytasz? Co?
- Biografie, reportaże i coachingowe podręczniki. Dary niedoskonałości to moja ulubiona książkę Brene Brown póki co.

Twoje motto życiowe?
- Kawa nie wyklucza herbaty.

Jak wygląda twoja poranna rutyna?
- Joga, prysznic, kawa, 15 minut czytania i biegnę do pracy.

Co robisz chwilę przed snem?
- Myślę o wszystkich dobrych rzeczach które mnie spotkały w mijającym dniu.

Na co brak ci czasu?
- Na nic nierobienie.

Jak odpoczywasz? Jak ładujesz baterię?
- W naturze, uwielbiam jeździć rowerem i pływać.

Co lubisz w ludziach najbardziej?
- Ich niepowtarzalność.

Czego najbardziej nie znosisz?
- Bylejakości i pretensjonalności.

Plany? Marzenia? Cele?
- Mieć więcej czasu na prowadzenie wywiadów i rozmów. Bardzo chciałabym zrobić wywiad z Kasią Nosowską, jeśli chodzi o nasz kraj, a z zagranicy to Marie Forleo. 






Komentarze